MOYA, trzecia co do wielkości sieć stacji paliw w Polsce, od czerwca br. rozwija nową linię komunikacji „MOYA. Wybór profesjonalistów”. U jej podstaw leży prosta idea – jakość paliw najlepiej oceniają profesjonaliści, którzy na nich polegają – ratownicy, strażacy, zespoły poszukiwawczo-ratownicze oraz zawodowi kierowcy. Pierwsze miesiące kampanii pokazują wyraźny wzrost lojalności klientów, lepsze postrzeganie jakości paliw MOYA oraz silny rozwój aplikacji Super MOYA.
Działania komunikacyjne pod hasłem „Wybór profesjonalistów” odwołują się do tego, co od lat wyróżnia markę MOYA, czyli silnej pozycji w segmencie klientów flotowych, pokonujących rocznie dziesiątki, a nawet setki tysięcy kilometrów. To właśnie oni są najbardziej wymagającymi odbiorcami paliw. Tankują często, w różnych warunkach, a niezawodność auta decyduje nie tylko o komforcie, ale często o bezpieczeństwie i skuteczności działania. W kampanii MOYA występują m.in. ratownicy medyczni na motocyklach, strażacy, zespoły poszukiwawczo-ratownicze oraz zawodowi kierowcy - osoby, które korzystają z paliw MOYA na co dzień i własnym doświadczeniem wspierają przekaz marki.
Istotnym elementem komunikacji marki MOYA jest również podkreślenie obiektywnych kryteriów jakości. Paliwa oferowane na stacjach MOYA posiadają certyfikat TankQ, czyli znak jakości przyznawany na podstawie badań prowadzonych przez niezależne, akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA) laboratorium J.S. Hamilton Poland. Dzięki temu opowieść o profesjonalistach, którzy wybierają MOYA, jest wsparta twardymi danymi i niezależną weryfikacją parametrów paliw.
Wprowadzeniu nowej linii komunikacyjnej towarzyszyła kampania prowadzona szeroko w mediach, obejmująca telewizję, internet, media społecznościowe , oraz outdoor. Jej komunikaty dotarły do 41% wszystkich kierowców w Polsce, co przełożyło się na bardzo wysoki poziom zainteresowania treściami. W kanałach digitalowych zrealizowano 165% założonych KPI w wyświetleniach i 135% KPI w zakresie unikalnych użytkowników, potwierdzając, że odbiorcy wyjątkowo dobrze reagowali na przekaz oparty na historii profesjonalistów korzystających z paliw MOYA.
Badania wizerunkowe pokazują jednocześnie, że wśród osób znających markę rośnie odsetek kierowców deklarujących MOYA jako najczęściej odwiedzaną sieć stacji paliw, a współtankowanie z największym graczem na rynku wyraźnie spada. Zwiększa się także grupa klientów przypisujących paliwom MOYA wysoką jakość.
Linia komunikacyjna „Wybór profesjonalistów” wspiera również rozwój kluczowych narzędzi budowania relacji z klientami, w tym aplikacji Super MOYA. Wśród osób, które o aplikacji słyszały, odsetek jej posiadaczy wzrósł z 66% w 2024 roku do imponujących 83% w roku 2025. To potwierdza, że połączenie przekazu o jakości paliw z konkretnymi benefitami, takimi jak rabaty, punkty lojalnościowe czy funkcja płatności przy dystrybutorze, odpowiada na oczekiwania współczesnych kierowców, ceniących wygodę oraz szybki dostęp do usług w telefonie.
„Od początku zależało nam na tym, by mówić o jakości w sposób wiarygodny. Zamiast opierać się wyłącznie na hasłach, oddaliśmy głos tym, którzy naprawdę wiedzą, na czym polega niezawodność. To oni na co dzień pracują w wymagających warunkach, pokonują setki kilometrów rocznie i doskonale wiedzą, jak ważne jest paliwo, na którym można polegać. Jednocześnie cały czas pamiętamy, że MOYA pozostaje stacją dla każdego kierowcy. Profesjonalistów traktujemy jako najbardziej wymagających użytkowników, którzy swoim wyborem dodatkowo wzmacniają zaufanie do naszej marki.” – mówi Monika Ziemba, marketing i PR manager w Anwim S.A.
Linia komunikacyjna „Wybór profesjonalistów” będzie rozwijana w kolejnych miesiącach jako ważny element strategii marki MOYA. Sieć jest już obecna w ponad 530 lokalizacjach w całej Polsce, obsługując zarówno kierowców indywidualnych, jak i firmy – od mikroprzedsiębiorstw korzystających z rozwiązań typu mikroflota, po duże podmioty flotowe. Oprócz paliw MOYA rozwija ofertę gastronomiczną Caffe MOYA, programy lojalnościow i aplikację Super MOYA oraz MOYA firma czy infrastrukturę multienergetyczną MOYA energia. Spójna, oparta na zaufaniu i jakości linia komunikacji ma wzmacniać pozycję marki zarówno wśród wymagających profesjonalistów, jak i milionów kierowców korzystających ze stacji na co dzień.